wtorek, 20 listopada 2012

Cupcakes z Nesquikiem truskawkowym

Będąc tego lata w supermarkecie zauważyłam, że pojawiło się na półkach kakao Nesquik o smaku... truskawkowym. Z ciekawości zdecydowałam się je "przeanalizować". Okazało się, że jest to proszek służący do przygotowania czegos przypominającego truskawkowego shake'a, a nie kakao. Na opakowaniu były pomysły użycia produktu w sposób mniej konwencjonalny i jednym z nich były... cupcakes! Oczywiście truskawkowy Nesquik wylądował w koszyku, a po powrocie do domu zabarałam się za szukanie stosownego przepisu i... znowu niezawodna okazła się Alma z Objetivo: Cupcake Perfecto, której przepis dostosowałam do 6 cupcakes.


Niestety nie wiem, gdzie można kupić truskawkowego Nesquika w Polsce (wie ktoś?). Sprawdziłam, że jest dostępny na eBayu (np. z Wielkiej Brytanii).

Składniki na ciasto (6 cupcakes):
  • 50g masła w temperaturze pokojowej
  • 100g cukru
  • 1 jajko
  • 100g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 60 ml mleka
  • 3 łyżki Nesquika o smaku truskawkowym
Podgrzewamy piekarnik do 180 stopni i rokładamy w blasze do babeczek 6 foremek. Przesiewamy mąkę i mieszamy z proszkiem do pieczenia. Ubijamy masło z cukrem. Dodajemy jajko, ubijamy przez moment i dodajmy połowę mąki z proszkiem do pieczenia. W szklance mieszamy mleko z Nesquikiem. Zmniejszamy prędkość miksera, wlewamy rozpuszony Nesquik i miksujemy jeszcze przez chwilę. Dodajemy resztę mąki i miksujemy do uzyskania jednolitej masy.

Umieszczamy ciasto w foremkach wypełniając je nie więcej niż do 2/3 wysokości. Pieczemy przez ok. 22-25 minut do uzyskania tzw. suchego patyczka.

Wyjmujemy blachę z piekarnika i po 5 minutach wyjmujemy cupcakes na kratkę do chłodzenia aby nie zakumulowała się w nich wilgotność i nie odklejały się od papierowych foremek.


Podczas gdy babeczki stygną przygotowujemy buttercream z Nesquikiem truskawkowym.

Składniki na buttercream z Nesquikiem truskawkowym (6 cupcakes)
  • 120g masła (bez soli) w temperaturze pokojowej
  • 200g cukru pudru
  • 2 łyżki stołowe Nesquika truskawkowego
Przesiewamy cukier puder przez sitko. W szklance mieszamy mleko z Nesquikiem. Wszystkie składniki umieszczamy w misce miksera. Ubijamy ok. minuty na niskiej prędkości, następnie zwiększamy prędkośćdo wysokiej i ubijamy przez ok. 4-5 minut aż mieszanka stanie się jednolita i kremowa.

Przekładamy krem do rękawa cukierniczego i dekorujemy cupcakes według uznania. Aby uzyskać bardziej intensywny różowy kolor można do buttercream dodać kropelkę barwnika spożywczego w postaci pasty. Ja użyłam barwnika marki Wilton i dla dekoracji zrobiłam truskawki z masy cukrowej (marki Funcakes o smaku waniliowym). Masę zazwyczaj kupuję w kolorze białym, a następnie barwię według uznania.


Gotowe cupcakes mają smak zbliżony do lodów truskawkowych z mojego dzieciństwa, przywodzą na myśl tamten okres i... niewątpliwie wprawiają w dobry nastrój.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz