niedziela, 6 stycznia 2013

Cupcakes-Krówki ze skondensowanym mlekiem

English version below in purple


Witam już po raz drugi w 2013 roku! Dziś łatwe i szybkie w wykonaniu, łagodne w smaku i bardzo sympatycznie się prezentujące... babeczki-krówki ze skondensowanym mlekiem! Z pewnością zrobią furorę wśród dzieci, a może nawet uśmiechnięte krówki przekonają niektóre z nich do picia mleka.

Składniki na 6 babeczek
  • 40g margaryny
  • 125g skondensowanego mleka
  • 80g mąki
  • 1 jajko
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Składniki na krem:
  • 100g masła w temperaturze pokojowej
  • 400g cukru pudru
  • 4 łyżki skondensowanego mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Rozgrzewamy piekarnik do 180C i wykładamy blachę na babeczki papilotkami. Wszystkie składniki miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Wykładamy masę do papilotek (maksymalnie do ⅔ ich wysokości) i pieczemy przez 20 minut lub do uzyskana tzw. suchego patyczka. Upieczone babeczki przekładamy po ok. 5 minutach na kratkę do wystygnięcia.
Przygotowujemy krem. Miksujemy wszystkie składniki aż do uzyskania puszystej masy. W przypadku gdy krem robi się zbyt gęsty dodajemy więcej skondensowanego mleka. Jeśli jest za rzadki, dosypujemy cukru pudru. Następnie dekorujemy cupcakes. Ja do dekoracji swoich użyłam rękawa cukierniczego z końcówką 1M Wiltona i zrobiłam krówkę z masy cukrowej.

ENGLISH VERSION
Cupcakes “Cows” with sweet condensed milk

Hello for the second time in 2013! Today easy and quick to make, mild in flavour and very nice looking... cupcake cows with sweet condensed milk! They will definitely have a great success among kids, and maybe even smiling little cows will convince some of them to drink milk.

Ingredients for 6 cupcakes:
  • 40g of margarine
  • 125g condensed milk
  • 80g flour
  • 1 egg
  • 3/4 teaspoon baking powder
  • 1 teaspoon vanilla extract
Ingredients for the cream:
  • 100g butter, at room temperature
  • 400g icing sugar
  • 4 tablespoons of condensed milk
  • 1 teaspoon vanilla extract
Preheat oven to 180C and prepare the cups. Mix all the ingredients together to a smooth mass. Fill the cups maximum up to ⅔ of their height and bake for 20 minutes or to obtain a dry stick. When baked, after cooling for 5 minutes place the cupcakes on the cooling grid.

Prepare cream. Mix all the ingredients until a getting a fluffy mass. If the cream gets too thick add more condensed milk. If it is too thin, add some icing sugar. Decorate the cupcakes. I've used a piping bag with Wilton 1M tip and made the cows from sugar paste.

16 komentarzy:

  1. Te krówki są przewspaniałe! ;) Czy masz może jakiś sprawdzony przepis na masę cukrową? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają! Ja nigdy nie robiłam sama masy cukrowej. Polecono mi markę Funcakes i jej się trzymam. Spróbowałam dwie inne, ale i w smaku, i w konsystencji mniej mi się podobały. Jeśli zdecyduję się na zrobienie masy cukrowej i znajdę jakiś niezawodny przepis, z pewnością pojawi się na blogu :-)

      Usuń
    2. Aaa rozumiem ;) dziękuję za odpowiedź!

      Usuń
  2. Śliczne. Szklanka mleka pasowałby do nich idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te krówki są cudne! i do tego krówkowe papilotki.. rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. How did you make those cows? They look just fantastic!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I basically used the sugar paste. I rolled it out and cut out the circles to make heads. For the black parts I just made some irregular shapes with my fingers. The pink one: I squeezed an egg shaped pink sugar paste and for the eyes I did the same with the ball shaped sugar paste... I'll try to add a tutorial some time!

      Usuń
  5. Jaki urocze, szkoda, że ja nie mam tyle talentu plastycznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te krówki są naprawdę zaskakująco proste w wykonaniu. Tak jak wspomniałam wyżej, postaram się wkrótce umieścić tutorial. Niestety nie jestem pewna, kiedy znajdę na to czas, bo szykuje mi się kilka wyjazdów, ale spróbuję się zmobilizować jak tylko znajdę chwilę! Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Śliczne! Już wiem co będę piekła w weekend :)
    Zapraszam do siebie: ale-pycha.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jyż byłam i z pewnością będę zaglądać!

      Usuń
  7. Dekoracja po prostu urocza. Nie mogę się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zakochałam sie w twoich cupcakes :D jak mogę dodać do obserwowanych, bo nie widze??
    pozdrawiam,
    szana!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Wyglądają świetnie! Już widzę minę mojego 2-letniego siostrzeńca, gdyby je zobaczył:):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale extra pomysł.Wyglądają bosko. Uwielbiam cupcake.

    OdpowiedzUsuń